20 aug. 2010

Fladermusen!!!!




Här är han usch fyy & bläää så äcklig han är!!!!!

När jag skulle gå upp o bädda rent .. tänder Pia lampan o ska klivet över tröskeln så kommer ngt svart flygande mot mig.... jag skriker som en idiot så barnen på gatan undrar vad som händer slänger de rena lakanen på golvet springer ner sätter mig på muren ute & väntar på att jonas ska komma hem... (men tänker jag kanske ska stänga dörren så den inte flyger ut!!!! Gick sakta upp... tog mina händer emellan dörren min arm blev meter lång för jag skuulle nå dörrahantaget PANG!!!! sen sprang jag ner igen o vänta...
Jonas kommer o skrattar åt mig går runt o kollar men inget flyger!!! Men det va ngt tror en fladermus säger jag... men när han ska vända sig om o gå ut så ser han ngt uppe vid dörren vid listen sitter det ngt konstigt, jo visst F.N är det en!! Hur ska man få bort den då??! var ju nästa fråga... Jonas tog på sig sin mask o tog med fiskehåven(som aldrig används längre) :) Nu kom den till användning :) Tog ca 2 timmar innan den jäv... blev fångad... Phuuu vilken kväll. Bädda rent!! Man ville ju sanera hela sovrummet!!! ( nu håller jag fönstrena stängda :)

Kram
Pia

Kram Pia

1 kommentar:

Karin sa...

Fy, vad äckligt. Äckligaste djuret som finns. Jag hade inte kunnat sova där sedan. Det är tillräckligt illa med en nattfjäril i förtältet, eller hur!!!!